GARANTIE PRODUSE iTiles

Termenul de garantie acordat pentru produsele comercializate de societatea comerciala DS Ceramica SRL in conformitate cu legea nr 449/2003 si OG 21/1992 , pentru toate produsele este de 5 ani de zile . Mai jos veti gasi conditiile in care puteti cere restituirea marfii sau a contravalorii acestora , sau in care puteti pierde garantia acordata :

Conform legii nr 449/2003 consumatorul are urmatoarele drepturi :

Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele .

In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse.

In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, fara inconveniente semnificative pentru consumator.

Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este minora.

Conform legii nr 449/2003 :

1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare.
(2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:
a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

Art. 6
Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate ori daca lipsa de conformitate isi are originea in materialele furnizate de consumator.

Art. 7
Vanzatorul nu este raspunzator de declaratiile publice prevazute la art. 5 alin. (2) lit. d), in oricare dintre urmatoarele situatii, daca probeaza ca:
a) nu a cunoscut si nu ar fi putut, in mod rezonabil, sa cunoasca declaratiile in cauza;
b) declaratia fusese corectata la momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare;
c) decizia de a cumpara produsul nu putea fi influentata de declaratiile publice in cauza.

Art. 8
(1) Orice lipsa a conformitatii rezultata dintr-o instalare incorecta a produselor va fi considerata echivalenta cu o lipsa a conformitatii produselor, daca instalarea face parte din contractul de vanzare a produselor si produsele au fost instalate de vanzator sau pe raspunderea sa.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care produsul destinat a fi instalat de consumator este instalat de acesta si instalarea incorecta este datorata unei deficiente in instructiunile de instalare.

Pierderea acestei garantii are loc in urmatoarele cazuri :

1Cand a fost depasit termenul de valabilitate de 5 ani de zile de la data livrarii produselor .

2Clietul prin mijloace proprii aduce deteriorari produselor livrate .

3Clientul nu verifica marfa la livrare , iar prin manipularea secundara aduce neintentionat leziuni integritatii placiilor (ciobituri , zgarieturi , sparturi , pete de culoare care in prealabil nu au existat) .

4Clientul trateaza suprafetele placiilor ceramice cumparate cu produse care contin substante care nu sunt agreate de producator conform sugestiilor de mentenanta atasate acestei garantii.

5Atunci cand montajul nu a fost facut conform normelor puse la dispozitia clientiilor ca anexa a acestei garantii.

Vanzatorul este obligat sa schimbe marfa vanduta sau sa restituie , partial sau total in functie de caz , suma platita de client conform facturii si chitantei aferente , in urmatoarele cazuri :

1 Produsele ceramice expuse in magazin sau cataloage nu corespund cu cele vandute in urmatoarele cazuri : au alte dimensiuni , diferite modele ,supfrafete sau texturi .

2 In cazul colectiilor de gresie si faianta in care placiile au aceiasi textura si culoare , clientul intalneste diferente de culoare sau textura intre placi.

3 Clientul intalneste abateri de la caracteristiciile prezentate in anexa tehnica a produsului.

4 In cazul constatarii lipsei de integritate a placiilor : ciobituri , sparturi , suprafete zgariate . In acest caz va fi schimbata doar marfa care prezinta defecte , vanzatorul asigurandu-se ca marfa schimbata este de aceiasi tonalitate a culorii cu cea vanduta.

5 In cazul in care produsele nu corespund cantitativ cu comanda facuta de client .

6 In cazul in care clientul nu primeste marfa in timpul de livrare negociat cu vanzatorul .

7 In cazul in care vanzatorul a informat gresit cumparatorul cu privire la anumite aspecte ale calitatiilor produsului.

Garantii :

Garantia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, in conditiile specificate in declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta.

Art. 20
(1) Garantia trebuie sa cuprinda mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita.
(2) Garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service.
(3) Garantia trebuie redactata in termeni simpli si usor de inteles.

Art. 21
(1) La cererea consumatorului garantia va fi oferita in scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil si accesibil acestuia.
(2) In cazul in care garantia nu respecta prevederile alin. (1) si ale art. 20, valabilitatea acesteia nu este afectata, consumatorul avand dreptul de a solicita vanzatorului indeplinirea conditiilor incluse in declaratiile referitoare la garantie.

Art. 22
(1) Clauzele contractuale sau intelegerile incheiate intre vanzator si consumator inainte ca lipsa de conformitate sa fie cunoscuta de consumator si comunicata vanzatorului, care limiteaza sau inlatura, direct ori indirect, drepturile consumatorului prevazute de prezenta lege, sunt nule de drept.
(2) In cazul produselor folosite, consumatorul si vanzatorul pot conveni reducerea termenului prevazut la art. 16, dar nu la mai putin de un an de la data livrarii produsului.