Termenul de garantie acordat pentru produsele comercializate de societatea comerciala DS Ceramica SRL in conformitate cu legea nr 449/2003 si OG 21/1992 , pentru toate produsele este de 2 ani de zile . Mai jos veti gasi conditiile in care puteti cere restituirea marfii sau a contravalorii acestora , sau in care puteti pierde garantia acordata :
Conform legii nr 449/2003 consumatorul are urmatoarele drepturi :
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele .
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse.
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata. (2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare: a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate; b) importanta lipsei de conformitate; c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator. (3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire. (4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri: a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului; b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila; c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, fara inconveniente semnificative pentru consumator.
Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este minora.
Conform legii nr 449/2003 :
1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare. (2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca: a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului; b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare; c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip; d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.
Art. 6 Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate ori daca lipsa de conformitate isi are originea in materialele furnizate de consumator.
Art. 7 Vanzatorul nu este raspunzator de declaratiile publice prevazute la art. 5 alin. (2) lit. d), in oricare dintre urmatoarele situatii, daca probeaza ca: a) nu a cunoscut si nu ar fi putut, in mod rezonabil, sa cunoasca declaratiile in cauza; b) declaratia fusese corectata la momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare; c) decizia de a cumpara produsul nu putea fi influentata de declaratiile publice in cauza.
Art. 8 (1) Orice lipsa a conformitatii rezultata dintr-o instalare incorecta a produselor va fi considerata echivalenta cu o lipsa a conformitatii produselor, daca instalarea face parte din contractul de vanzare a produselor si produsele au fost instalate de vanzator sau pe raspunderea sa. (2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care produsul destinat a fi instalat de consumator este instalat de acesta si instalarea incorecta este datorata unei deficiente in instructiunile de instalare.
Pierderea acestei garantii are loc in urmatoarele cazuri :
1Cand a fost depasit termenul de valabilitate de 2 ani de zile de garantie de la data livrarii produselor .
2Clietul prin mijloace proprii aduce deteriorari produselor livrate .
3Clientul nu verifica marfa la livrare, si aduce neintentionat leziuni integritatii placiilor (ciobituri , zgarieturi , sparturi , pete de culoare care in prealabil nu au existat) .
4Clientul trateaza suprafetele placiilor ceramice cumparate cu produse care contin substante care nu sunt agreate de producator conform sugestiilor de mentenanta atasate acestei garantii.
5Atunci cand montajul nu a fost facut conform normelor puse la dispozitia clientiilor ca anexa a acestei garantii.
Garantii :
Garantia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, in conditiile specificate in declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta.
Art. 20 (1) Garantia trebuie sa cuprinda mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita. (2) Garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service. (3) Garantia trebuie redactata in termeni simpli si usor de inteles.
Art. 21 (1) La cererea consumatorului garantia va fi oferita in scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil si accesibil acestuia. (2) In cazul in care garantia nu respecta prevederile alin. (1) si ale art. 20, valabilitatea acesteia nu este afectata, consumatorul avand dreptul de a solicita vanzatorului indeplinirea conditiilor incluse in declaratiile referitoare la garantie.
Art. 22 (1) Clauzele contractuale sau intelegerile incheiate intre vanzator si consumator inainte ca lipsa de conformitate sa fie cunoscuta de consumator si comunicata vanzatorului, care limiteaza sau inlatura, direct ori indirect, drepturile consumatorului prevazute de prezenta lege, sunt nule de drept. (2) In cazul produselor folosite, consumatorul si vanzatorul pot conveni reducerea termenului prevazut la art. 16, dar nu la mai putin de un an de la data livrarii produsului.
RECOMANDARI PRIVIND MONTAJUL SI INTRETINEREA
MONTAJUL PLACILOR CERAMICE CU CIMENT TRADITIONAL :
Grosimea patului de mortar trebuie sa fie intre 2 si 6 cm Dozajul de liant care trebuie adaugat cand folositi cimentul traditional trebuie sa fie intre 300 si 350 g/kg .
Va recomandam sa aplicati , inaintea montarii produselor, un strat de sapa autonivelanta cu grosimea maxima de 2mm , adica un echivalent de 2.8-3.5 kg/m2 . Dupa aceasta operatiune , montajul trebuie sa fie inceput dupa minim 24 de ore , in cazul in care temperatura incaperii permite uscare in conditii optime (cititi cu atentie recomandariile primite din partea vanzatorului sapelor pentru a asigura o aplicare corecta a acesteia ) .
In cazul in care utilizati combinatia de ciment traditional si nisip trebuie sa va asigurati ca suprafata va fi umeda pentru cel putin 3 zile , dupa care se va putea incepe rostuirea . De asemenea va recomandam ca, dupa aplicare sa acoperiti suprafata care a fost montata , pentru a asigura o uscare treptata . Timpul necesar uscarii si in care este interzis traficul peste placiile ceramice aplicate este de 3 zile .
MONTAJUL CU ADEZIVI a placilro ceramice:
Cand folositi adezivi urmati atent instructiuniile primite de la producator pentru a asigura un dozaj corect al apei cat si o consistenta corecta a acestuia. Pentru uzul extern a adeziviior se recomanda dubla aplicare , atat pe placa cat si pe suprafata care urmeaza a fi aplicata aceasta . Pentru aceasta operatiune folositi o unealta speciala cu dinti (piaptan). Aceasta operatiune se poate utiliza de asemena si in cazul in care nu dispuneti de o suprafata dreapta pe care doriti sa aplicati gresia si faianta , astfel prin aplicarea dubla puteti sa obtineti o suprafata dreapta. Gresia si faianta instalata trebuie sa aiba un rost minim de 2-3 mm , pentru a permite dilatatia adezivui si a placii in cazul prezentei factoriilor de stres .
Totodata trebuie sa aplicati un strat de adeziv proportional cu dimensiunea placiilor. In cazul in care folositi un adeziv colorat , este recomandat sa testati o placa pentru a verifica daca nu se pateaza . In cazul in care acest test este dus la bun sfarsit avand ca rezultat patarea placii aveti 3 posibilitati : 1 Nu folositi adezivul colorat si optati pentru unul cu o clasa superioara. 2 Tratati suprafata cu un produs care indeparteaza petele 3 Inaintea aplicarii gresiei acoperiti marginiile acesteia cu o coala de folie cauciucata pentru suprafete continue de dimensiuni notabile (40 m2 pentru interior – 20 m2 pentru exterior ) gresia si faianta trebuie aplicata cu rosturi de dilatatie care sa fie direct proportionale cu stratul de adeziv sau ciment folosit .
ADEZIVI AGREATI :
INTERIOR MINIM CLASA C2TS1– KERAKOL BIOFLEX S1 SAU CLASA ECHIVALENTA
EXTERIOR MINIM CLASA C2TS1- KERAKOL BIOFLEX S1 SAU CLASA ECHIVALENTA PENTRU A ASIGURA UN MONTAJ CORECT VA RECOMANDAM SA FOLOSITI PRODUSELE CUMPARATE DOAR PE SUPRAFETE PERFECT DREPTE , PENTRU A FI SIGURI DE UN TRAI CAT MAI INDELUNGAT IN CONDITII ESTETICE SI TEHNICE OPTIME.
INSTRUCTIUNI DE MENTENANTA In cazul in care lustruiti produsele aplicate cu diferite solutii care nu sunt recomandate pentru placile ceramice, acestea vor avea variatii de culoare care in prealabil nu erau prezente . Evitati utilizarea de markere permanente sau pixuri pe suprafata placiilor . Daca suprafata placilor de gresie si faianta lucioasa sau lustruita este uda , aceasta poate deveni alunecoasa . Societatea noastra nu raspunde in cazul accidentelor suferite pe aceste suprafete. Pentru a usura curatarea prduselor va recomandam sa folositi produse care sunt spefifice tipurilor de materiale din care sunt fabricate produsele, in conformitate cu intructiuniile de pe ambalaj. Dupa montaj asigurati va ca ati curatat cat mai bine suprafata , astfel incat orice urma de adeziv , ciment sau chit de rost de pe suprafata palciilor ceramice a disparut . Totusi este necesara o mententa nimima in timp pentru ca placiile sa isi pastreze calitatiile de suprafata si corp .
Pentru a curata suprafetele placilor ceramice , va recomadam sa folositi detergenti speciali pentru gresie si faianta , de preferabil solutii fara ceara , diferite tipuri de lac sau solutii abrazive si acide. In cazuriile extraordinare in care folositi astfel de produse este bine sa studiati fiecare caz in parte si sa actionati cat mai repede pentru a indeparta petele in cazul in care acestea apar .
sau intra in cont cu
Intra in cont folosind
sausau intra in cont cu
Intra in cont folosind
sau