GARANTIE
GARANTIE PRODUSE
Termenul de garantie acordat de societatea comerciala DS Ceramica SRL in conformitate cu legea
nr 449/2003 si OG 21/1992 , pentru toate produse este de 2 ani de zile . Mai jos veti gasi conditiile
in care puteti cere restituirea marfii sau a contravalorii acestora , sau in care puteti pierde garantia
acordata :
Conform legii nr 449/2003 consumatorul are urmatoarele drepturi :
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la
momentul cand au fost livrate produsele .
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara
plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, sau sa beneficieze de
reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse.
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura
reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata,
cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri
care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru
consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic
pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp,
stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ
pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a
solicitat produsele.
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in
oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, fara inconveniente semnificative pentru
consumator.
Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este
minora.
Conform legii nr 449/2003 :
1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul
de vanzare-cumparare.
(2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:
a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul
le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului
si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se
poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind
caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul
acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.
Art. 6
Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzarecumparare
consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de
conformitate ori daca lipsa de conformitate isi are originea in materialele furnizate de consumator.
Art. 7
Vanzatorul nu este raspunzator de declaratiile publice prevazute la art. 5 alin. (2) lit. d), in oricare
dintre urmatoarele situatii, daca probeaza ca:
a) nu a cunoscut si nu ar fi putut, in mod rezonabil, sa cunoasca declaratiile in cauza;
b) declaratia fusese corectata la momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare;
c) decizia de a cumpara produsul nu putea fi influentata de declaratiile publice in cauza.
Art. 8
(1) Orice lipsa a conformitatii rezultata dintr-o instalare incorecta a produselor va fi considerata
echivalenta cu o lipsa a conformitatii produselor, daca instalarea face parte din contractul de
vanzare a produselor si produsele au fost instalate de vanzator sau pe raspunderea sa.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care produsul destinat a fi instalat de consumator este
instalat de acesta si instalarea incorecta este datorata unei deficiente in instructiunile de instalare.
Pierderea acestei garantii are loc in urmatoarele cazuri :
1Cand a fost depasit termenul de valabilitate de 2 ani de zile de la data livrarii produselor .
2Clietul prin mijloace propri aduce deteriorari produselor livrate .
3Clientul nu verifica marfa la livrare , iar prin manipularea secundara aduce neintentionat leziuni
integritatii placiilor (ciobituri , zgarieturi , sparturi , pete de culoare care in prealabil nu au existat) .
4Clientul trateaza suprafetele placiilor ceramice cumparate cu produse care contin substante care nu
sunt agreate de producator conform sugestiilor de mentenanta atasate acestei garantii.
5Atunci cand montajul nu a fost facut conform normelor puse la dispozitia clientiilor ca anexa a
acestei garantii.
Vanzatorul este obligat sa schimbe marfa vanduta sau sa restituie , partial sau total in functie de
caz , suma platita de client conform facturii si chitantei aferente , in urmatoarele cazuri :
1 Produsele ceramice expuse in magazin sau cataloage nu corespund cu cele vandute in urmatoarele
cazuri : au alte dimensiuni , diferite modele ,supfrafete sau texturi .
2 In cazul colectiilor de gresie si faianta in care placiile au aceiasi textura si culoare , clientul
intalneste diferente de culoare sau textura intre placi.
3 Clientul intalneste abateri de la caracteristiciile prezentate in anexa tehnica a produsului.
4 In cazul constatarii lipsei de integritate a placiilor : ciobituri , sparturi , suprafete zgariate . In
acest caz va fi schimbata doar marfa care prezinta defecte , vanzatorul asigurandu-se ca marfa
schimbata este de aceiasi tonalitate a culorii cu cea vanduta.
5 In cazul in care produsele nu corespund cantitativ cu comanda facuta de client .
6 In cazul in care clientul nu primeste marfa in timpul de livrare negociat cu vanzatorul .
7 In cazul in care vanzatorul a informat gresit cumparatorul cu privire la anumite aspecte ale
calitatiilor produsului.
Garantii :
Garantia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, in conditiile specificate in
declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta.
Art. 20
(1) Garantia trebuie sa cuprinda mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului
si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita.
(2) Garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie,
modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa
vanzatorului si ale unitatii specializate de service.
(3) Garantia trebuie redactata in termeni simpli si usor de inteles.
Art. 21
(1) La cererea consumatorului garantia va fi oferita in scris sau pe orice alt suport durabil,
disponibil si accesibil acestuia.
(2) In cazul in care garantia nu respecta prevederile alin. (1) si ale art. 20, valabilitatea acesteia nu
este afectata, consumatorul avand dreptul de a solicita vanzatorului indeplinirea conditiilor incluse
in declaratiile referitoare la garantie.
Art. 22
(1) Clauzele contractuale sau intelegerile incheiate intre vanzator si consumator inainte ca lipsa de
conformitate sa fie cunoscuta de consumator si comunicata vanzatorului, care limiteaza sau inlatura,
direct ori indirect, drepturile consumatorului prevazute de prezenta lege, sunt nule de drept.
(2) In cazul produselor folosite, consumatorul si vanzatorul pot conveni reducerea termenului
prevazut la art. 16, dar nu la mai putin de un an de la data livrarii produsului.
RECOMANDARI PRIVIND MONTAJUL SI INTRETINEREA
MONTAJUL PLACILOR CERAMICE CU CIMENT TRADITIONAL :
Grosimea patului de mortar trebuie sa fie intre 2 si 6 cm
Dozajul de liant care trebuie adaugat cand folositi cimentul traditional trebuie sa fie intre 300 si 350
g/kg .
Va recomandam sa aplicati , inaintea aplicarii gresiei si a faiantei , un strat de sapa autonivelanta cu
grosimea maxima de 2mm , adica un echivalent de 2.8-3.5 kg/m2 . Dupa aceasta operatiune ,
montajul trebuie sa fie inceput dupa minim 24 de ore , in cazul in care temperatura incaperii permite
uscare in conditii optime (cititi cu atentie recomandariile primite din partea vanzatorului sapelor
pentru a asigura o aplicare corecta a acesteia ) .
In cazul in care utilizati combinatia de ciment traditional si nisip trebuie sa va asigurati ca suprafata
va fi umeda pentru cel putin 3 zile , dupa care se va putea incepe rostuirea . De asemenea va
recomandam ca, dupa aplicare sa acoperiti suprafata care a fost montata , pentru a asigura o uscare
treptata .
Timpul necesar uscarii si in care este interzis traficul peste placiile ceramice aplicate este de 3 zile .
MONTAJUL CU ADEZIVI :
Cand folositi adezivi urmati atent instructiuniile primite de la producator pentru a asigura un dozaj
corect al apei cat si o consistenta corecta a acestuia.
Pentru uzul extern a adeziviior se recomanda dubla aplicare , atat pe placa cat si pe suprafata care
urmeaza a fi aplicata aceasta . Pentru aceasta operatiune folositi o unealta speciala cu dinti
(piaptan).
Aceasta operatiune se poate utiliza de asemena si in cazul in care nu dispuneti de o suprafata
dreapta pe care doriti sa aplicati gresia si faianta , astfel prin aplicarea dubla puteti sa obtineti o
suprafata dreapta.
Gresia si faianta cumparata trebuie sa aiba un rost minim de 2-3 mm , pentru a permite dilatatia
adezivui si a placii in cazul prezentei factoriilor de stres . Totodata trebuie sa aplicati un strat de
adeziv proportional cu dimensiunea placiilor.
In cazul in care folositi un adeziv colorat , este recomandat sa testati o placa pentru a verifica daca
nu se pateaza . In cazul in care acest test este dus la bun sfarsit avand ca rezultat patarea placii aveti
3 posibilitati :
1 Nu folositi adezivul colorat si optati pentru cimentul traditional .
2 Tratati suprafata cu un produs care sa indeparteaza petele
3 Inaintea aplicarii gresiei acoperiti marginiile acesteia cu o coala de folie cauciucata
pentru suprafete continue de dimensiuni notabile (40 m2 pentru interior – 20 m2 pentru exterior )
gresia si faianta trebuie aplicata cu rosturi de dilatatie care sa fie direct proportionale cu stratul de
adeziv sau ciment folosit .
ADEZIVI AGREATI : INTERIOR – KERAKOL BIOFLEX S1 SAU CLASA ECHIVALENTA
EXTERIOR - KERAKOL BIOFLEX S1 SAU CLASA ECHIVALENTA
PENTRU A ASIGURA UN MONTAJ CORECT VA RECOMANDAM SA FOLOSITI
PRODUSELE CUMPARATE DOAR PE SUPRAFETE PERFECT DREPTE , PENTRU A FI
SIGURI DE UN TRAI CAT MAI INDELUNGAT IN CONDITII ESTETICE SI TEHNICE
OPTIME.
INSTRUCTIUNI DE MENTENANTA
In cazul in care lustruiti produsele aplicate cu diferite solutii care nu sunt recomandate
pentru placile ceramice, acestea vor avea variatii de culoare care in prealabil nu erau prezente .
Evitati utilizarea de markere permanente sau pixuri pe suprafata placiilor .
Daca suprafata placilor de gresie si faianta lucioasa sau lustruita este uda , aceasta poate
deveni alunecoasa . Societatea noastra nu raspunde in cazul accidentelor suferite pe aceste suprafete
.
Pentru a usura curatarea placilor ceramice va recomandam sa folositi produse care sunt
spefifice acestor tipuri de materile , in conformitate cu intructiuniile de pe ambalaj.
Dupa montaj asigurati-va ca ati curatat cat mai bine suprafata , astfel incat orice urma de
adeziv , ciment sau chit de rost de pe suprafata palciilor ceramice a disparut . Totusi este necesara o
mententa nimima in timp pentru ca placiile sa isi pastreze calitatiile de suprafata si corp .
Pentru a curata suprafetele placilor ceramice , va recomadam sa folositi detergenti speciali
pentru gresie si faianta , de preferabil solutii fara ceara , diferite tipuri de lac sau solutii abrazive si
acide. In cazuriile extraordinare in care folositi astfel de produse este bine sa studiati fiecare caz in
parte si sa actionati cat mai repede pentru a indeparta petele in cazul in care acestea apar .
SC DS CERAMICA SRL
sau intra in cont cu
Intra in cont folosind
sausau intra in cont cu
Intra in cont folosind
sau